Budowa węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni
W ramach konsultacji społecznych zostaną pokazane możliwe dwa warianty budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni (rejon pl. Skarbka) wraz ze zmianą układu drogowego, obejmującego:
- fragment ulicy Skłodowskiej-Curie,
- fragment ul. Kościuszki,
- fragment ul. Żółkiewskiego,
- fragment ul. Sobieskiego,
- plac Skarbka
Proponowane warianty zakładają:
Wariant 1:
1) rozbudowę istniejącego skrzyżowania w rejonie placu Skarbka:
dodano relacje i pasy ruchu poszczególnych kierunków, skoordynowano sygnalizację świetlną w niezbędnym zakresie i umożliwiono pojazdom poruszanie się z ul. Żółkiewskiego w kierunku ul. Sobieskiego,
2) rozbudowę wiaduktu drogowo-tramwajowego w ciągu ul. T. Kościuszki poprzez poszerzenie o jeden pas ruchu po południowej stronie oraz dobudowę ciągu pieszo-rowerowego w postaci niezależnej równoległej kładki,
3) ulice Kościuszki i Żółkiewskiego zaprojektowano jako dwujezdniowe trzypasowe ulice klasy G o szerokości pasów ruchu 3,5 m, a jednojezdniowe ul. Sobieskiego i Skłodowskiej-Curie o szerokości pasów ruchu 3,0 m i klasy Z,
4) na terenie węzła przesiadkowego przyjęto obowiązujący ruch jednokierunkowy za wyjątkiem odcinka dojazdu do nieruchomości:
ograniczono do jednego ilość wjazdów i wyjazdów na teren węzła przesiadkowego oraz połączono pętlę autobusową z parkingami przydworcowymi. Węzeł wyposażono w przystanek autobusowy przed budynkiem dworca, strefę „Kiss&Ride”, strefę Taxi, 3 miejsca do parkowania autobusów w tym 2 dla autobusów elektrycznych i 94 miejsca do parkowania dla samochodów osobowych w tym 6 dla samochodów elektrycznych
5) skomunikowanie chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi terenów przyległych:
utrzymano przejścia na poziomie jezdni w ciągu ul. Sobieskiego, przesunięto przejście i przejazd rowerowy w ul. Żółkiewskiego - bliżej tarczy skrzyżowania, dodano przejście na wysokości ul. Studziennej, utrzymano przejście podziemne pod ul. Skłodowskiej-Curie. Zaprojektowano przystanek przelotowy bezpośrednio przy ul. Skłodowskiej-Curie oraz utrzymano linię tramwajową w stanie istniejącym.
>>> Pobierz ortofotomapę z wariantem 1 - wersja 1 (.pdf)
>>> Pobierz ortofotomapę z wariantem 1 - wersja 2 (.pdf)
>>> Pobierz rysunek z wariantem nr 1 - część 1 (.pdf)
>>> Pobierz rysunek z wariantem nr 1 - część 2 (.pdf)
>>> Pobierz legendę (.pdf)
-----
Wariant 2:
1) przebudowę istniejącego skrzyżowania w rejonie placu Fryderyka Skarbka:
zostało ono skanalizowane na węzeł drogowy typu „WC” z 4 łącznicami zakończonymi od strony ul. Kościuszki i Żółkiewskiego skrzyżowaniami tylko na prawych skrętach oraz od strony ul. Skłodowskiej-Curie i Sobieskiego rondami o średnicy 35m
2) ulice Kościuszki i Żółkiewskiego zaprojektowano jako dwujezdniowe dwu i trzypasowe ulice klasy G o szerokości pasa ruchu 3,5m, utrzymano istniejącą szerokość jezdni, natomiast zmieniono układ pasów i prowadzenie kierunków,
3) na jednojezdniowych ul. Sobieskiego i Skłodowskiej-Curie utrzymanie szerokości pasów ruchu (klasa Z) oraz łącznic węzła o szerokości jezdni 6,0 m. Pod wiaduktem Kościuszki połączenie bypassem ze sobą dwóch rond nową jednojezdniową ulicą o szerokości pasów ruchu 3,25 m (klasy Z),
4) wjazd i wyjazd na teren węzła przesiadkowego odbywa się za pośrednictwem jednego z rond oraz dodatkowo przez skrzyżowanie tylko na prawe skręty od strony ul. Skłodowskiej-Curie. Wyposażony jest on w przystanek autobusowy przed budynkiem dworca, strefę „Kiss&Ride”, strefę Taxi, 3 miejsca parkowania dla autobusów w tym 2 dla autobusów elektrycznych, 169 miejsc parkowania dla samochodów osobowych w tym 6 dla samochodów elektrycznych (100 miejsc pod wiaduktem Kościuszki, 69 miejsc przed dworcem, obecnie 70 miejsc parkingowych),
5) skomunikowanie chodnikami i ciągami pieszo-rowerowymi terenów przyległych: zaprojektowano dwa dodatkowe przejścia podziemne pod ulicami Żółkiewskiego i Sobieskiego a istniejące przejście pod ul. Skłodowskiej-Curie wydłużono. Przewidziano przystanek przelotowy przed rondem w ciągu ulicy Skłodowskiej-Curie oraz utrzymano linię tramwajową w stanie istniejącym.
>>> Pobierz ortofotomapę z wariantem 2 - wersja 1 (.pdf)
>>> Pobierz ortofotomapę z wariantem 2 - wersja 2 (.pdf)
>>> Pobierz rysunek z wariantem nr 2 (.pdf)
>>> Pobierz legendę (.pdf)
Podsumowanie konsultacji - materiały do pobrania:
- Raport zawierający uwagi zgłoszone w ramach konsultacji społecznych
- Uzupełnienie raportu - zestawienie zgłoszonych uwag z odpowiedziami
- Plan sytuacyjny dla budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego część I
- Plan sytuacyjny dla budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego część II
Co w ramach konsultacji?
Chcemy omówić z zainteresowanymi mieszkańcami obydwa rozwiązania przygotowane przez projektantów oraz zebrać opinie i zastanowić się wspólnie, który z proponowanych wariantów w większym stopniu spełni oczekiwania kierowców, rowerzystów, pieszych - uczestników ruchu drogowego.
Chcesz wziąć udział w konsultacjach?
1) Zapoznaj się z wariantami budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
Do pobrania:
- Wariant 1 - częć 1 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
- Wariant 1 - część 2 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
- Wariant 2 budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego
2) Zapisz się i weź udział w dyżurze konsultacyjnym on-line z udziałem projektantów.
Zapraszamy do udziału w dwugodzinnym dyżurze konsultacyjnym
22 stycznia 2021 r., godz. 9.00-18.00:
Możliwe jest zorganizowanie nawet czterech grup, w zależności od liczby zgłoszeń oraz preferencji czasowych uczestników:
- 1 grupa w godzinach 09:00 - 11:00
- 2 grupa w godzinach 11:00 - 13:00
- 3 grupa w godzinach 14:00 - 16:00
- 4 grupa w godzinach 16:00 - 18:00
WAŻNE!
Jeżeli chcesz wziąć udział w dyżurze i przekazać swoje uwagi:
1) zgłoś chęć udziału pocztą elektroniczną, na adres: konsultacje@um.torun.pl
w zgłoszeniu należy podać:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- preferowaną godzinę spotkania, w ramach jednej z czterech grup - patrz wyżej
Zgłoszenia przyjmujemy do 20 stycznia 2021 r., do godz. 15.00
3) Napisz do nas:
Jeżeli nie możesz wziąć udziału w dyżurze, prześlij swoją opinię na adres: konsultacje@um.torun.pl. Na uwagi czekamy do 29 stycznia 2021 r
Konsultacje społeczne prowadzi Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji we współpracy z Wydziałem Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia oraz Miejskim Zarządem Dróg.
Podsumowanie konsultacji - materiały do pobrania:
- Raport zawierający uwagi zgłoszone w ramach konsultacji społecznych
- Uzupełnienie raportu - zestawienie zgłoszonych uwag z odpowiedziami
- Plan sytuacyjny dla budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego część I
- Plan sytuacyjny dla budowy węzła przesiadkowego przed dworcem Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego część II