Wspólnie o programie na 2025 r. - etap I
Rozpoczynamy I etap konsultacji nad Programem współpracy Gminy Miasta Toruń z organizacjami pozarządowymi w 2025 r. Program to podstawowy dokument opisujący zasady współpracy pomiędzy administracją publiczną, a działającymi na danym terenie organizacjami pozarządowymi.
Dokument powstaje w trzyetapowej procedurze partycypacyjnej, która co roku staruje w lipcu i kończy się w czwartym kwartale uchwaleniem programu na kolejny rok kalendarzowy.
Zapraszamy na spotkanie
W pierwszym etapie zapraszamy działające w Toruniu organizacje pozarządowe do wspólnego tworzenia podstaw programu. Będziemy pracować w ramach grup tematycznych:
- Zawartość programu współpracy - cele programu, zasady współpracy, formy współpracy, priorytetowe zadania publiczne, sposób oceny realizacji programu, komisje konkursowe.
- Procedury konkursowe - tematyka konkursowa, przebieg konkursów, procedury, trudności napotykane przez NGO, itp.
- Wzajemne potrzeby i możliwości – Czego miasto potrzebuje od organizacji pozarządowych? Czego Organizacje pozarządowe potrzebują od miasta? Co możemy sobie wzajemnie zaoferować?
- Toruńskie Forum Organizacji Pozarządowych – porozmawiajmy o formule, pomysłach programowych, tematyce paneli i warsztatów, i innych zagadnieniach związanych z tym wydarzeniem.
- Najwięksi beneficjenci miejskich środków dotacyjnych:
a) pomoc społeczna, usługi społeczne, profilaktyka, zdrowie;
b) sport i rekreacja.
Spotkanie z sektorem NGO odbędzie się
18 lipca 2024 r. (czwartek) o godzinie 16.00
w sali konferencyjnej Międzynarodowego Centrum Spotkań Młodzieży
przy ulicy Łokietka 3 w Toruniu (5 piętro)
(dojazd w pobliże centrum tramwajami linii nr 2, 4, 7 oraz autobusami linii nr 18, 29, 30, 31, 33, 34, 40, 42, 112, 115)
Prosimy o potwierdzenie udziału w spotkaniu – do dnia 16 lipca 2024 r. do godziny 15.00 mailowo: k.dabrowska@um.torun.pl lub telefonicznie pod numerem tel. 56 611 87 24.
Napisz do nas
Jeśli nie możesz wziąć udziału w spotkaniu konsultacyjnym, prześlij nam swoją propozycję w terminie do 31 lipca 2024 r. na adres: konsultacje@um.torun.pl
Informacje dodatkowe dotyczące przebiegu konsultacji:
I etap:
- 08 lipca 2024 r. – ogłoszenie konsultacji społecznych;
- 18 lipca 2024 r. – spotkanie konsultacyjne, podczas którego zebrane zostaną propozycje do programu;
- 31 lipca 2024 r. – zamończenie okresu zbierania propozycji do programu w I etapie;
II etap:
- sierpień 2024 – analiza zagadnień zgłoszonych podczas spotkania, prace nad projektem programu, przygotowanie we współpracy z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia propozycji treści dokumentu na rok 2025;
- wrzesień 2024 – przedstawienie efektów pracy nad programem Prezydentowi Miasta Torunia;
III etap:
- wrzesień 2024 – publikacja projektu na stronie internetowej, otwarte zgłaszanie uwag do projektu;
- przełom września i października 2024 – analiza zgłoszonych uwag, wprowadzanie propozycji poprawek do treści programu i przedstawienie wyników pracy Prezydentowi Miasta Torunia, przygotowanie końcowego projektu uchwały RMT w sprawie Programu współpracy Gminy Miasta Toruń z organizacjami pozarządowymi w 2025 r. - w terminie pozwalającym na przedstawienie uchwały podczas sesji Rady Miasta Torunia w zaplanowanej na 17 października 2024 r.;
- październik 2024 - przedstawienie projektu uchwały na sesji Rady Miasta Torunia.
UWAGA:
Konsultacje prowadzi Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia we współpracy z Radą Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia oraz z działami UMT i jednostkami miejskimi prowadzącymi współpracę z sektorem pozarządowym.